lakásfelújítás házilag

Lakásfelújítást tervezel? Vagy már a kellős-közepén jársz? Szeretsz barkácsolni? Akkor itt a helyed! Folyamatosan frissülő oldlalunkon a felújítás sarkalatos kérdéseiről olvashatsz, gyakorlati tanácsok kíséretében. Ha kérdésed van, írj!

Friss topikok

  • tanarbazis: Sziasztok! A szakember keresés új formája! Várjuk a szakembereket és szakembert keresőket. Gyors... (2015.11.11. 19:33) Honnan tudná, hisz maga nő!
  • VBK: Szeretném még a tél beállta előtt ezt megcsinálni, ha elveszteném a kedvemet, ugye segítesz abban,... (2008.07.20. 20:40) Imádom az Ytongot!
  • Piros: Szia Katus! Nagyon jó az ötleted, biztos vagyok benne, hogy sűrűn benézek hozzád. Szívesen olvasné... (2008.07.16. 21:25) Indulunk! Váljunk együtt EZERMESTERRÉ!

Ajánlom figyelmetekbe!

Honnan tudná, hisz maga nő!

2008.07.15. 21:43 - kkatus

Lakásom felújítása során rendszeresen, sőt mondhatom minden alkalommal szembetalálkoztam ezzel a tekintettel. Hol kellemesebb, hol kellemetlenebb hangvételben. Volt, hogy a párommal mentünk vásárolni, ilyenkor minden alkalommal ugyanaz a szituáció fogadott:

Én tettem fel a kérdést kedves kantárosnadrágos kollegánknak,  a  válasz természetesen a páromat találta meg.  Ő meg  utána nézett  rám kérdőn,  hiszen én vagyok a "szaki" a családban.- na jó, most már ő is sokat megtanult:) Én meg visszaválaszoltam kollega úrnak, mire ő ismét a párom felé fordult.

Úgy látszik a nők nem tudhatják mi az a kőzetgyapot, vagy a simítóvakolat...

Én se tudtam eddig, de megtanultam sok más mesterfogással együtt.

Utálom azt az érzést, amikor másokra rá vagyok utalva, így inkább megpróbálom magam megoldani megcsinálni a dolgokat.

Kíváncsi vagyok nőtársaim véleményére, hogy ki mennyire van otthon az ilyen "férfimunkákban" van- e olyan, aki egy izzót sem tud kicserélni?

A környezetem nem tartott normálisnak, hogy nőként ilyen munkákat végzek.

Neked mi a véleményed? Szeretnél Te is megtanulni néhány mesterfogást?

A férjed tuti nagyon büszke lenne Rád!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csinaldmagad.blog.hu/api/trackback/id/tr81570039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hantos Gyöngyi · http://ladyuser.blog.hu 2008.07.15. 22:53:30

Nálunk otthon én nem szerelek. Csak végszükségből, amikor a férjem nem ér rá. Szegény sosem ér rá... Úgyhogy, nálunk én szerelek :-)

Nagyon várom az ötleteket. Most épp tetőtérbe, ferde plafon alá terveztem beépített szekrényt, csak neki kéne fogni. Az Ytonggal (lásd a másik posztot) jó ötletet adtál. Kiszámolom, melyik technológia lesz az olcsóbb és gyorsabb.

Dér Csilla · http://lakberblogger.blog.hu/ 2008.07.16. 13:29:52

Katus, szuper az oldal, tuti, hogy sokszor ide fogok járni (már csak a szakma /lakber/ miatt is...).
Hát minket már előre figyelmeztettek a lakbersuliban, hogy készüljünk fel arra, hogy a mesteremberek hogyan állnak a nőkhöz... az én apám mesterember (kőműves az eredeti szakmája), de sosem úgy állt a nőkhöz, ezért én ehhez nem vagyok hozzászokva (feministaként egy feminista /!/ férjjel az oldalamon meg aztán végképp nem tudom ezt a férfistílust elviselni). Sajnos csak azt tudom mondani, hogy van olyan férfi, akinél pozicionálni kell magunkat, mert csak akkor vesz komolyan (tehát elmondani, hogy "nem kiskezitcsókolom", és hogy "szakmabeli vagyok").
Más: mit csinálok meg otthon: bútorszerelés, elektromos kütyük beüzemelése-karbantartása, festés, tapétázás. Egyelőre! :-)
Sok sikert az oldaladhoz!

VBK 2008.07.17. 03:46:02

Én sem szeretem, ha másokra vagyok utalva, ezért igyekszem nő létemre olyan munkákat is megtanulni, ami mások szerint tipikus férfi munka.
Az életünk úgy alakult, hogy a 3. építkezésen vagyunk túl, de ahogy lenni szokott, sok minden elmaradt : terasz burkolás, lámpák fölszerelése, stb.
Túl az 50-en úgy gondoltam, hogy ezt is megpróbálom. A fiaimtól megtanultam, hogyan kell a lámpákat bekötni, (holott az áramtól mindig féltem), és fantasztikus érzés volt, amikor a villanyórát felcsapva, a lámpák működtek.
Most a terasz burkoláson is túl vagyok (nem sima burkolásról volt szó, mert OSB lapra párnafák közé hungarocel lapokat kellett bevágni, erre betonyt lapot és csak utána jöhetett a burkolás. És megcsináltam, pedig mindenki bolondnak tartott, hogy vén fejjel nekiállok burkolni. De szép is lett és nagyon büszke vagyok, hogy meg tudtam csinálni. Jó érzés!
Örülök, hogy van egy ilyen blog, sok sikert!!!

kkatus 2008.07.18. 09:16:07

Köszönöm a hozzászólásaitokat!
Gyöngyi, a ferde plafon alá beépített szekrénynek én gipszkartont használnék. Kevesebb helyet foglal, és szerintem olcsóbb is.
Gipszkartonnál fontos odafigyelni, hogy fürdőszobába impregnált fajtát kell venni, ez vízálló.

optimista · http://www.meseminden.extra.hu 2008.07.24. 19:48:20

Szia Kkatus!

Nagyon jó lett az blogod.

Én is szívesen megcsinálok néhány férfias munkát, ha a szükség úgy hozza, de azért jobban szeretem ha erőskezű férfi végzi a szakmunkát.

Ennek ellenére kimeszeltem a házat, lefestettem az ablakokat.

Jó érzés volt a saját szép munkám gyümölcsét látni.

Üdv a gazdagmami.hu-n

SzigetiAmi · http://www.foltosdolgok.hu 2008.07.25. 08:35:47

Katus, én egy ezermester apa mellett nőttem fel, és most egy ezermester férjem van. Ebből két dolog következik: szinte semmilyen férfimunkát nem kell végezzek, mert mindent megcsináltak/megcsinálnak, a másik, hogy mivel sok mindent csináltak/csinálnak, ezért el is tanultam tőlük pár dolgot. Például a csavarbehajtót virtuóz módon kezelem, és a számítógép szétszedése és összerakása sem okoz gondot (mondjuk ezt nem tőlük tanultam, hanem magamtól :-) )

Gary Hoon · http://www.garyhoon.hu 2008.09.09. 16:40:51

Hasznos tanácsok itt:
www.baulap.hu

Hamarosan oktatóvideók

Veronka 2009.03.07. 22:12:17

Nálunk én tárgyalok a mesterekkel és intézek, de volt már olyan, hogy megkértem a férjemet vkivel ő beszéljen, mert tudtam, nem fognak komolyan venni. Ha láttad volna az ablakost, akinek attól esett le az álla, hogy kapcsolt gerébtokosként említettem a mamám cserélendő ablakát... Rosszak a tapasztalataim, a legtöbb férfi szerint nők definitíve nem értenek az építőiparhoz.. :(( A jó lesz az így, tessék csak elhinni - visszatérő motyívum az enyhe lekezelésben..

evike31 2009.05.12. 15:02:29

Szia Katus!
Végre valaki!!! Azt hittem egyedül vagyok ezzel az érzéssel. Barkácsáruházban, műszaki cikk vásárláskor, autószerelőnél stb. stb. mindenki úgy néz rám mintha legalábbis hat fejem lenne. 8 éve elváltam azelőtt is de főleg azóta egyedül vagyok mindenre. Ha kell felfúrom a függönytartót, kifestem a lakást, kitapétázok, fát vágok, karácsonyi fenyőt faragok a talpba, imádom a számítógépet, mindent összekötök mindennel ki mit szeretne, kamera + TV, TV+ videó, DVD, Beltéri, Számítógép+kamera, számítógép+ digitalizáló+ videó stb. stb., Van egy kis autóm hát persze hogy nem könyörgök senkinek hogy cserélje ki a kiégett izzót. Addig próbáltam még sikerült. Plusz két gyermekem van úgyhogy ötletesnek kell lennem hogy ne haljunk éhen. Kissebb cipőjavítást is megcsinálok, cipőragasztás sarkalás, van egy varrógépem is így aztán a varrással is spórolok egy két forintot. Most egy kis lakásfelújítást tervezek a nyárra így találtam ide és nagyon örülök hogy megtaláltam ezt az oldalt. Bocsi a bő lére eresztett mondandómért , a lényeg hogy nem áll meg előttem sem a világ és örülök neki hogy nem vagyok egyedül! :)

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.08.01. 11:23:58

Sziasztok,
Mi félkész házat vettünk, amit kényünk-kedvünk szerint fejeztek be. Persze engem sem vettek emberszámba, de amikor mgkérdezte a VGF szerelő, hogy hová szeretné kiskeziccsókolom a csapot a konyhába, meg a tűzhelyt, és elkezdtem határozottan sorolni, hogy na akkor a sarokból induljunk el, itt lesz egy 90x90-s sarokelem, és ahhoz képest....stb.... mm pontosan megmutattam neki minden kiállást, akkor mondta, hogy na az ilyet már szeretem. Onnantól komolyan vettek.

Pink Elephant · http://everybodyneedsabetterworld.blogspot.gr/ 2009.09.10. 11:50:48

Sziasztok,
Engem mindig erdekeltek ezek a dolgok, mar egesz kicsi korom ota es szerencsere sok ember korul forogtam akiktol volt mit eltanulnom. Nalunk a ferjem orvos, igy eleg keveset van otthon, ugyhogy nalunk en vegzem nagyreszt ezeket a munkakat. Meg persze neki vigyazni kell a kezeire :) Es tapasztalatbol is nekem van tobb ezen a teren... Nem reg mi is felujitasba kesztunk, es az elejen meg en is alig ertem ra, igy ugy dontottunk hogy amit mi nem tudunk megcsinalni azzal kezdjuk, ablakuveg csere, reluxa javitas, es mivel volt csunya nagy repedes a mosdokagylon igy arra gondoltunk, hogy gyorsabb ha azt szakember vegzi, nah elmentunk, megvettuk, stb, jon a szaki es az elso kerdese mikor rajott, hogy egyedul vagyok otthon, hogy mondja csokolom meretre tetszett venni a mosdokagylot, vagy csak ugy amelyik megtetszett? en meg persze kijottem a sodrombol, hogy hogy mer ilyet kerdezni....
De sajnos ez nem az elso es nem is az utolso ilyen eset...de szerintem ez mar nem fog valtozni. MInden boltban, kicsi vagy nagy ferfi eladok vannak, meg akkor is ha szerintem nagyreszt nok jarnak barkacs uzletekbe bevasarolni, meg akkor is ha nem ok vegxik a munkat....en legalabb is ezt tapasztaltam....

Franciska86 2009.11.04. 11:17:07

Sziasztok!
Jómagam is hasonló cipőben járok, mint Ti. Megcsinálok szinte mindent, járólapozok, fugázok, vakolok, festek, falazok, istállót renoválok, bekötöm a technikai "kütyüket", s mindamellet persze takarítok, vasalok, sütök-főzök stb...
Nemrég a vápalemezt és kéményszegélyt kellett vennünk, /na ezeknek a fölrakására azért nem vállalkoztam/ s hát a szaki elég furcsán nézett rám, amikor elmondtam, hogy mit hogy mennyit szeretnénk, még be is hívott a műhelyébe, s elmagyarázta, hogy a vápalemezhez hogyan hajlítsam meg a fogantyúkat, hogy egy szöggel tudok bele lyukat ütni, na ekkor voltam igazán boldog. Egyébként hozzászoktam már, hogy mindenütt úgy néznek rám, mintha hülye lennék, s ráadásul mellettem nincs férj, a legtöbb helyre egyedül, vagy az anyukámmal megyek, szóval gondolhatják, eleve a korom miatt sem vesznek komolyan, bár ezt az egyet azért nem bánom.
Szóval nagyon örülök, hogy van ez az oldal, s hogy nem csak én vagyok így.
Mi nők ezerszer többmindent meg tudunk csinálni mint a férfiak, persze tisztelet a fogyatkozó kivételnek, mert ezek a mai fiúk, hát...
Most tervezem, hogy gipszkartonból fogok csinálni polcokat, még kialakulóban van a pontos terv.
Mindenkinek jó barkácsolást!
Hajrá hölgyek! :-)))

Nagyidai László · http://www.flotthappy.hu 2011.02.22. 15:17:38

Nálunk mindketten szakavatottak vagyunk az ilyen kérdésekben ;)

tanarbazis 2015.11.11. 19:33:40

Sziasztok!

A szakember keresés új formája! Várjuk a szakembereket és szakembert keresőket.

Gyors ingyenes ajánlatkérés egyszerre több szakembertől, a szakembereknek egyszerű, ingyenes regisztráció.

www.szakembered.hu - a Te szakembered


süti beállítások módosítása